معاملات فرکانس بالا چیست؟ (HFT چیست؟)

HFT2
فارکس

معاملات فرکانس بالا چیست؟ (HFT چیست؟)

HFT چیست؟ معاملات فرکانس بالا چیست؟

استفاده از الگوریتم­ ها برای معامله سهام با سرعت بالا، ارسال سفارشات به بازار در تعداد زیاد و استفاده با سرعت زیاد است. هزاران معامله در چند میلی­ ثانیه ارسال و اجرا می شوند، و همه این­ها با سرعتی سریعتر از آنچه چشم انسان می تواند تشخیص دهد اتفاق می­ افتند.

بخش­ های تعیین کننده HFT:

توسط الگوریتم های سریع اجرا شود:

یک الگوریتم HFT سعی می‌کند تفاوت‌های کوچکی را در قیمت سهام، فقط یک پنی یا حتی کسری از یک پنی، و این عمل را هزاران و هزاران بار در روز تکرار کند، بنابراین این سکه­ ها به سرعت به پول کلان تبدیل می­شوند.

HFT چیست؟

  • رایانه‌های سریع با بورس‌ها هماهنگ هستند:

معامله­ گران با فرکانس بالا می توانند کاری را که انجام می­ دهند با استفاده از الگوریتم های رایانه ­ای سریع و قرار دادن رایانه های خود در نزدیکی رایانه های خود بورس انجام دهند.

  • استفاده از انواع سفارش های خاص:

سفارش‌های ویژه، سفارش‌های پیچیده خرید/فروش هستند که توسط برنامه‌های معاملاتی الگوریتمی استفاده می‌شود و نحوه قرار گرفتن سفارش در بازار، نحوه نمایش آن در دفترچه سفارش و نحوه تعامل آن با تغییرات دفترچه سفارش را تعریف می‌کنند.

  • ارسال و لغو تعداد زیادی سفارش لات کوچک (معاملات بسیار کم سود):

معامله‌گران با فرکانس بالا سفارش‌های کوچک 100 تا 200 سهم را در یک زمان ارسال می‌کنند و سعی می‌کنند اطلاعاتی درباره سفارش‌های بزرگ‌ تر و پنهان پیدا کنند. آنها سپس بر خلاف این دستورات معامله می ­کنند تا سود ببرند.

برای مدتی HFT به عنوان کاهش هزینه های سرمایه­ گذاری و معامله گری در بازارها تبلیغ می ­شد، اما وقتی اطلاعات در مورد ماهیت HFT شروع به درز پیدا کرد، شکاف هایی ظاهر شدند. برخی از بازیگران در بازارها به انتقاد از HFT به عنوان چیزی که به برخی از افراد، بواسطه رفتارهای غارتگرانه و سوء استفاده از سرمایه گذاران دیگر مزیت ناعادلانه ای می دهد، پرداختند.

این بحث، متخصصان مالی را به دو دسته تقسیم کرد. برخی از HFT به عنوان کاهش هزینه های معاملات و تامین نقدینگی و تبدیل بازار به ماشینی بهتر و روغن کاری شده دفاع کردند. در مقابل کسانی بودند که استدلال می­ کردند که HFT شبیه به تقلب در بازار است و باید غیرقانونی شود. آنچه واضح است این است که برخی از شیطنت‌ها در جریان بوده‌اند، و اغلب سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و مؤسسات بزرگ درگیر مزاحمت‌های برخی از معامله‌گران فرکانس بالا بوده‌اند.

HFT چیست؟

کارگزاران می­توانند شما را بسازند یا نابود کنند.

کارگزاران کسانی هستند که معاملات را مطابقت می ­دهند. خریدار برای فروشنده و فروشنده برای خریداران پیدا می­ کنند. بدون کارگزاران بازاری وجود نخواهد داشت. در دنیای بازارهای غیرشفاف و HFT، کارگزاران بازارهای غیرشفاف خود را اداره می‌کنند و همچنین الگوریتم‌های خود را بکار می­ گیرند که معاملات را اجرا می‌کنند و سفارش‌ها را به بورس‌ها و بازارهای غیرشفاف هدایت می‌کنند.

اقدامات کارگزاران تأثیر مستقیمی بر کسب بهترین یا بدترین نتیجه از معامله شما دارد، بنابراین برای شما مهم است که بدانید کارگزاران چگونه کار می­ کنند، به ویژه نحوه عملکرد کارگزار خود.

چه کسانی در هنگام سرمایه ­گذاری در بازارهای غیرشفاف نقش دارند:

همه کسانی که در بازارهای مالی دخیل هستند به نوعی با بازارهای غیرشفاف و HFT درگیر هستند. برخی از آن­ها عمیق‌تر از دیگران در بازارهای غیرشفاف شنا می‌کنند و برخی از سرمایه‌گذاران در واقع نمی‌دانند که تجارت آنها در دنیای HFT و بازارهای غیرشفاف درگیر است. برای درک نحوه عملکرد دنیای بازارهای غیرشفاف، باید بدانید چه کسی درگیر است، تا چه حد و چگونه فعالیت های آن­ها ممکن است بر شما تأثیر بگذارد.

معاملات فرکانس بالا چیست؟

بسیاری از اپراتورهای مهم دیگر در بازارهای غیرشفاف نقش دارند. در زیر موارد اصلی نام برده شده اند.

  • بانک­ها: بانک­ها بازارهای غیرشفاف خود را اداره می­ کنند که در آن معاملات را برای سرمایه گذاران مطابقت می­دهند. در ابتدا، بازارهای غیرشفاف بانک‌ها با معاملات مشتریان خود مطابقت داشتند، اما بازارهای غیرشفاف آنها به گونه‌ای رشد کرده است که معامله‌گران با فرکانس بالا و سرمایه‌گذاران خارجی را شامل می‌شود.

  • معامله­ گران فرکانس بالا: معامله­ گران با فرکانس بالا امروزه حجم زیادی از حجم معاملات روزانه را چه در بازارهای نمایش داده شده و چه در حال حاضر در بازارهای غیرشفاف تشکیل می دهند. آنها مقادیر زیادی سفارش های کوچک ارسال می­ کنند و سعی می­ کنند از تغییرات کوچک در قیمت سهام سود ببرند.

  • سرمایه گذاران بزرگ و نهادی{مربوط به موسسات}:مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های بازنشستگی از بازارهای غیرشفاف و الگوریتم‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند تا سعی کنند سفارش‌های بزرگ خود را پنهان کنند تا سفارش‌های آنها تا حد امکان تأثیر قیمتی کمتری بر بازار داشته باشد.

  • رگولاتورها: رگولاتورها قوانین مربوط به تجارت و بازار را نظارت و اجرا می­ کنند.

اقدامات رگولاتورها

قانونگذاران به HFT و بازارهای غیرشفاف علاقه نشان داده اند زیرا وظیفه آنها تنظیم قوانینی است که بازار عادلانه ای را برای همه سرمایه گذاران فراهم می کند. HFT برخاسته از قانون است، یا شاید توصیف مناسب تر این باشد که بگوییم از خلأهای قانونی زاده شده است.

از آنجایی که تغییرات تکنولوژیکی از تغییرات قانونی پیشی گرفته است، الگوریتم‌های جدید و فوق سریع معاملاتی و رایانه‌ها امکان انجام معاملات را سریع‌تر از آنچه چشم می‌بیند، ممکن کرده‌اند. سرعت‌ها به قدری سریع شده‌اند که تنظیم‌ کننده‌ها ابزار یا تخصص لازم برای دیدن آنچه را که واقعاً در بازارها می‌گذرد را نداشته‌اند. تنظیم کنندگان در حال حاضر به دنبال HFT هستند و سعی می کنند اپراتورهایی که به آنها در تلاش برای دستکاری بازار و سوء استفاده از سرمایه گذاران دیگر مشکوک هستند را سرکوب کنند.

اکنون قانونگذاران از سراسر جهان در تلاشند تا این روزنه ­ها را مسدود کنند. انجام این کار دشوار است، اما یک چیز مطمئن است: شکایت های قضایی بیشتر و قوانین بیشتری در راه است که نحوه رسیدگی، مسیریابی و اجرای دستورات هر دو بازارهای غیرشفاف را تغییر خواهد داد.

قانون همچنین بر معامله گران با فرکانس بالا تأثیر خواهد گذاشت و در نتیجه بازار HFT نیز تغییر خواهد کرد، به طوری که برخی از بازیگران نمی­توانند خود را با روش های جدید انجام معاملات وفق دهند و بازیگران جدیدی جای آنها را خواهند گرفت.

اطلاعات مسابقه ای است که همه چیز را برنده میشود

HFT یا معاملات فرکانس بالا آنقدر سریع شده است که وقتی اخباری منتشر می­ شود بر قیمت های بازار اثر می­ گذارد، حرکت قیمت در عرض یک میلی ثانیه تمام می­شود.

هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید در این بازار بدون سرعتی مشابه با معامله گران فرکانس بالا و بهترین الگوریتم­ها رقابت کنید. سرعت به قدری بالا رفته است که در واقع مسابقه ­ای است که همه چیز را برنده می­ شود و اولین{سریع ترین معامله­ گر} کسی که معامله را روی اخبار انجام می ­دهد، کسی است که تمام سود را می برد.

 

بازار غیر شفاف (Dark pool) و معاملات با فرکانس بالا (HFT ) چیست؟بخش1

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه