تحلیل بنیادین رمزارزها

medium_image_1296910866
رمز ارز فارکس

تحلیل بنیادین رمزارزها

تحلیل بنیادین رمزارزها

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا یک دارایی ارزهای دیجیتال قیمت پایین یا قیمت بالایی دارد؟ می‌توانید از تکنیکی به نام تحلیل بنیادی رمزارز استفاده کنید تا با بررسی موارد استفاده، جامعه و تیم پشت پروژه کشف کنید که آیا ارزش سرمایه‌گذاری یا معامله با آن را دارد تا بهتر درک کنید که آیا توکن ذاتاً کمتر از ارزش‌گذاری شده است یا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. در این مقاله، راهنمای عمیقی در مورد نحوه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال به شما ارائه می دهیم.

قبل از اینکه در هر ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید به خاطر داشته باشید که ارزیابی ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی با ارزیابی دارایی های مالی معمولی مانند سهام متفاوت است، زیرا صورت های مالی وجود ندارد. تحلیل بنیادی سهام مستلزم استفاده از صورت های مالی برای بررسی سلامت مالی و امکان سنجی یک شرکت است.

هنگام تحلیل بنیادین رمزارزها، هیچ صورت مالی وجود ندارد زیرا:

  • تقریباً همه ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل توسعه هستند و کاربردهای محدودی در دنیای واقعی دارند، هیچ سابقه ای برای ارائه وجود ندارد.
  • رمزارزها نمایش دیجیتالی از ثروت یا دارایی هستند که به استخراج کنندگان، کاربران و توسعه دهندگان متکی هستند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مستلزم تحقیق و ارزیابی دقیق تمام معیارهای موجود است. اکثر پروژه ها اطلاعات کافی در مورد هدف کوین، اقتصاد توکن، تیم پشت ارز و توسعه آن تا به امروز ارائه می دهند. با استفاده از ترکیبی از عوامل کمی و کیفی، می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل بنیادی، دیدگاهی در مورد کریپتو بدست آورید.

یک افسانه در میان تازه واردان این است که به دلیل نوسانات زیاد بازار، ارزهای دیجیتال را نمی توان بر اساس تحلیل بنیادی ارزش گذاری کرد. حتی اگر دارایی ممکن است در معرض هوس های معامله گران جهانی باشد، هنوز هم می توان در مورد ارزش آن نظر آگاهانه ای شکل داد.

درک تحلیل بنیادی به شما کمک می کند ارزیابی کنید که آیا یک ارز دیجیتال ارزش خرید یا فروش دارد یا خیر. ما شما را با نحوه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال با استفاده از تجزیه و تحلیل بنیادی آشنا خواهیم کرد، از جمله عوامل کلیدی برای در نظر گرفتن و بررسی تفاوت آنالیز ارز دیجیتال با تحلیل دارایی های سنتی.

crypto fundamental analysis

تحلیل بنیادی چیست؟

تحلیل بنیادی ارزش ذاتی یک دارایی را تعیین می کند، که به معنای معیاری عینی برای ارزش آن است. ارزیابی اطلاعات زیربنایی در مورد پروژه های رمزنگاری راهنمایی در مورد اینکه آیا این رمزارز به عنوان یک دارایی کم ارزش است یا بیش از حد ارزش گذاری شده است.

بازارهای کریپتوکارنسی به طرز مشهوری بی ثبات هستند. حتی ارزهای معتبر مانند بیت کوین و اتریوم نیز در معرض نوسانات ناگهانی هستند. سرمایه گذاری در کوین ها و توکن های جدیدتر با ریسک قابل توجهی همراه است مگر اینکه متوجه شوید پول خود را در چه چیزی قرار می دهید.

انجام تحلیل بنیادی به سرمایه گذاران غیرفنی و معامله گران باتجربه این امکان را می دهد که با اطمینان حرکات بازار را معامله کنند. با استفاده از تجزیه و تحلیل بنیادی، معامله گران می توانند استراتژی های آگاهانه با شانس سودآوری بهتر ایجاد کنند.

در مقایسه با تحلیل تکنیکال، برای معامله‌گران و سرمایه‌گذارانی که علاقه باز دارند و هدف آن پیش‌بینی جهت بازار مالی از طریق استفاده از شاخص‌های فنی مانند RSI، MACD و باندهای بولینگر است، مفید است.

 

تجزیه و تحلیل بنیادی چگونه به ارزهای دیجیتال

تجزیه و تحلیل بنیادی چگونه به ارزهای دیجیتال مرتبط است؟

تحلیل فاندامنتال روشی محبوب برای سرمایه گذاری در بازار سهام است، اما در مورد رمزارز چطور؟ در حالی که ارزهای دیجیتال از نظر فنی اوراق بهادار نیستند، اما مانند آنها رفتار می کنند، اغلب بیشتر از یک ارز واقعی. معاملات کریپتو شباهت های زیادی به معاملات سهام دارد، بنابراین کاربران می توانند برخی از مفاهیم مشابه را اعمال کنند.

وقتی مردم شروع به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می کنند، ممکن است تمام پول خود را در ارزهایی با رشد اخیر قوی قرار دهند. در حالی که این نتایج ممکن است نتایج کوتاه مدت چشمگیری را نشان دهند، اما می توانند به سرعت در جهت مخالف تغییر کنند. مانند سهام سنتی، ارزش یا عملکرد فعلی یک ارز دیجیتال ممکن است ارزش واقعی آن را منعکس نکند.

تحلیل بنیادی کریپتو همان تکنیک های ارزش گذاری را برای ارزهای دیجیتال اعمال می کند. با استفاده از این استراتژی ها، کاربر می تواند تعیین کند که آیا یک ارز دیجیتال بیش از حد ارزش گذاری شده است یا خیر و از آن دوری کند. از آنجایی که بازار کریپتو بسیار جوان است، این احتمال وجود دارد که برخی ارزها کمتر از ارزش یا بیش از حد ارزش گذاری شوند.

هزاران ارز رمزنگاری شده وجود دارد و بیش از 1000 در حال حاضر شکست خورده اند. ارزهای جدید تقریباً هر روز ظاهر می شوند. بازار کریپتو نیز کنترل نشده است. همه این عوامل به این معنی است که تحرکات بازار کریپتو می تواند گمراه کننده و خطرناک باشد. تحلیل بنیادی اطلاعات قابل اعتمادتری ارائه می دهد.

از آنجایی که ارزش کریپتو به سرعت تغییر می کند، خرید یک ارز کم ارزش می تواند به سود قابل توجهی منجر شود. برعکس، سرمایه گذاری در یک ارز بیش از حد ارزش گذاری شده می تواند فاجعه آمیز باشد. تجزیه و تحلیل بنیادی کریپتو به کاربران کمک می کند تا بین این دو تمایز قائل شوند.

تجزیه و تحلیل بنیادی رمزارزها متفاوت است؟

در سال 1934، بنجامین گراهام و دیوید داد، تجزیه و تحلیل امنیتی را منتشر کردند که اغلب کتاب مقدس برای ارزیابی اوراق بهادار در نظر گرفته می شود. تا به امروز، سرمایه گذاران دارایی های مالی را با استفاده از معیارهای توضیح داده شده در کتاب کلاسیک خود آزمایش می کنند. به عنوان مثال، هنگام ارزیابی کمی سهام، می توانید از سود هر سهم EPS یا نسبت قیمت به سود ) نسبت (P/E  برای تعیین ارزش ذاتی یک سهم استفاده کنید.

در مورد الزامات گزارش‌دهی، ارزهای دیجیتال لزوماً تابع مقررات بین‌المللی نیستند، بر خلاف شرکت‌های سهامی عام که اغلب مجبورند گزارش‌های فصلی را با استفاده از استانداردهای حسابداری شناخته شده تهیه کنند. کل اخلاق این است که هیچ شرکت یا نهاد واحدی قرار نیست مالک یا مسئول پروژه باشد و جریان اطلاعات ماهیت متفاوتی به خود می گیرد.

در بازارهای کریپتو، همه تراکنش‌ها را می‌توان به صورت عمومی در بلاک چین «ممیزی» کرد و تیم موسس باید جامعه را از نقشه راه خود مطلع کند.

از نظر مفهومی، سرمایه‌گذاران هنوز باید بینش‌هایی را در مورد پروژه اساسی ایجاد کنند، اما معیارها کاملاً متفاوت از معیارهایی هستند که برای تجزیه و تحلیل بازارهای سنتی استفاده می‌شوند.

تحلیل بنیادی  رمز ارزها را می توان در سه دسته کلی به کار برد:

1434 aHR0cHM6Ly9zMy5jb2ludGVsZWdyYXBoLmNvbS9zdG9yYWdlL3VwbG9hZHMvdmlldy85YjJiOTM3ZjI5NTIxZjM1YzI2NjU5Yzk3NWM5MTk0Ny5qcGc

سنجه های بلاک چین (سنجه های On chain)

بلاک چین یک منبع ارزشمند است، اما استخراج اطلاعات به صورت دستی از داده های خام می تواند زمان و منابع را کاهش دهد. خوشبختانه، طیف وسیعی از رابط های برنامه نویسی کاربردی  ( API ) ابزارهایی را برای توانمندسازی تصمیمات سرمایه گذاری ارائه می دهند. صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال ابزارهای گزارشگری را توسعه داده‌اند که اطلاعات عملی فراوانی مانند تعداد کاربران فعال، کل تراکنش‌ها و ارزش تراکنش‌ها را ارائه می‌دهد.

سه معیار اساسی برای تحلیل بنیادی یک ارز دیجیتال عبارتند از: نرخ هش، وضعیت، آدرس‌های فعال، و همچنین ارزش و کارمزد تراکنش‌ها. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که چگونه این داده‌ها بینش تجاری را می‌دهد.

نرخ هش

بلاک چین نقش مهمی در ایمن سازی شبکه ایفا می کند و غواصی در داده ها برای تحلیل بنیادی کریپتو ارزشمند است.

بیت کوین و اتریوم دو نمونه از ارزهای دیجیتالی هستند که بر روی بلاک چین اثبات کار   ( PoW) اجرا می شوند. PoW ماینرهای کریپتو را ملزم می کند تا یک معمای محاسباتی را حل کنند که هر تراکنش را تأیید می کند و در عین حال مانع از به دست آوردن 51 درصد کنترل اکثریت بلاک چین توسط مهاجمان مخرب می شود. انجام این کار به نهاد کنترل‌کننده اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های دیگری را که به آنها تعلق ندارد تغییر دهد یا متوقف کند، یا ارز خود را دو برابر خرج کند.

نرخ هش قدرت محاسباتی ترکیبی است که در استخراج برای انجام محاسبات روی بلاک چین PoW استفاده می شود. نرخ هش بر اساس داده های در دسترس عموم تخمین زده می شود، اما نرخ هش واقعی هرگز مشخص نیست.

نرخ هش توسط بسیاری از سرمایه گذاران رمزنگاری به عنوان دلیلی بر سلامت ارز دیجیتال مورد نظر تلقی می شود. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، ماینرها انگیزه بیشتری برای ماینینگ برای کسب سود خواهند داشت و امنیت شبکه بیشتر می شود. محاسبه نرخ هش شخصی نیز می تواند به استخراج کنندگان کمک کند تا سودآوری خود را تعیین کنند.

داده های On chain
نرخ هش

با این حال، هنگامی که نرخ هش شروع به کاهش می کند، ماینرها ممکن است ارز دیجیتال را بی سود بدانند و منجر به تسلیم شدن ماینرها شود. تسلیم شدن اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که بازارها به سمت پایین‌تر می‌آیند و برای استخراج‌کنندگان فشار ایجاد می‌کند تا سخت‌افزار خود را بفروشند. نرخ هش پایین تر نشان دهنده از دست دادن علاقه سرمایه گذاران است.

وضعیت و آدرس های فعال

آدرس‌های فعال تعداد آدرس‌های بلاک چین فعال را در یک دوره زمانی مشخص می‌کنند. یکی از ساده ترین روش ها جمع آوری تعداد آدرس های ارسال و دریافت در دوره های مختلف است. آدرس‌های فعال را در طی چند روز، هفته یا ماه حساب کنید و رشد یا کاهش را با اندازه‌گیری فعالیت و علاقه به کوین یا توکن مقایسه کنید.

Bitcoin Active Addresses

روش دیگر جمع آوری تعداد آدرس های منحصر به فرد در دوره های از پیش تعریف شده و سپس مقایسه نتایج است.

ارزش معامله و کارمزد

در مقایسه با تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی نیز ارزیابی ارزش معاملات را در اولویت قرار می دهد. اگر پنج تراکنش 250 دلاری هر کدام در یک روز بیت کوین وجود داشته باشد، ارزش تراکنش روزانه 1250 دلار خواهد بود.

یک ارزش معاملاتی بالا و مداوم، یک ارز را در گردش ثابت نشان می دهد، در حالی که مقایسه ها داده های مربوط به حرکات بالقوه بازار آینده را نشان می دهد.

کارمزدها منعکس کننده تقاضا در بلاک چین یا تعداد تراکنش هایی است که باید در سریع ترین زمان ممکن به بلاک چین اضافه شوند. گاز اتریوم نمونه ای از کارمزدهای پرداخت شده است، اما هر ارز دیجیتال می تواند کارمزد تراکنش های خاص خود را داشته باشد.

ارزیابی هزینه‌های پرداخت شده در دوره‌های مختلف به شما ایده می‌دهد که کوین یا توکن چقدر امن است. کارمزدهای تراکنش به طور طبیعی می تواند در طول زمان افزایش یابد، با کاهش یارانه بلوک یا پاداش بلوک نسبت به دشواری استخراج. بدون تعدیل پاداش، استخراج کنندگان کریپتو با ضرر شروع به کار می کنند و شروع به کنار گذاشتن بلاک چین می کنند.

معیارهای مالی

هدف تحلیل بنیادی تولید ارزش کمی برای سرمایه گذار برای تجزیه و تحلیل چشم انداز یک دارایی است. ارزیابی مالی کریپتو شامل درک شرایط معاملاتی دارایی ها از جمله نقدینگی، عوامل پیرامونی و واکنش بازار است.

همه اینها تجزیه و تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال ارزشمند هستند، به ویژه هنگام ارزیابی چشم انداز قبل از تدوین یک برنامه سرمایه گذاری.

تحلیل بنیادین رمزارزها

ارزش بازار  (Market Capitalization)

ارزش سرمایه بازار نشان دهنده ارزش یک شبکه است. می توان آن را با ضرب قیمت فعلی در عرضه کوین های در گردش محاسبه کرد. اگر معیارهای دیگر مانند نقدینگی را در نظر نگیرید، ارزش بازار می تواند ارزش گذاری های گمراه کننده ای را ارائه دهد. به هر حال، یک آلتکوین با گردش ضعیف با عرضه کل 50 میلیون و تعداد معدودی از تراکنش‌های رد و بدل شده با 1 دلار به این معنی نیست که هر یک از آن کوین‌ها 1 دلار ارزش دارند.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران ممکن است بر این باور باشند که کوین‌های با ارزش بازار پایین ، پتانسیل رشد بیشتری دارند، اگرچه ارزش بازار بالا نیز می‌تواند به زیرساخت‌های قوی‌تر و قدرت پایدار اشاره کند. اگرچه ارز فراموش شده، کیف پول های گم شده و کلیدهای غیرقابل بازیابی به این معنی است که ما هرگز نمی دانیم دقیقاً چه تعداد کوین در گردش است، ارزش بازار یک تقریبی برای ارزش شبکه یک کوین ارائه می دهد.

نقدینگی و حجم معاملات

نقدینگی معیاری است که نشان می دهد خرید و فروش یک دارایی چقدر آسان است. اگر بتوان یک دارایی ارز دیجیتال را بدون تغییر شدید ارزش بازار به سرعت خرید یا فروخت، نقدینگی قوی است. یک کوین یا توکن ارز دیجیتال مایع، خریداران و فروشندگان زیادی را در یک دفترچه سفارش در انتظار پر شدن خواهد داشت. این به نوبه خود، اختلاف قیمت پیشنهادی خرید را که معیار محکمی برای نقدینگی است، کاهش می دهد.

حجم معاملات یک شاخص مفید از توانایی یک کوین یا توکن برای حفظ حرکت است. اندازه گیری نشان می دهد که چند واحد از یک دارایی در یک دوره خاص تغییر کرده است. اگر یک روند صعودی در ارزش توسط حجم معاملات بالا حمایت شود، احتمالاً سود بیشتر خواهد بود. برعکس، نوسانات قیمت بدون حجم معاملات قابل توجه ممکن است فقط در رادار باشد.

عرضه در گردش   ( Circulating Supply )

عرضه در گردش یک ارز رمزنگاری شده به تعداد کل کوین های موجود در عرضه فعال که در دسترس عموم است اشاره دارد. متفاوت از کل عرضه یا حداکثر عرضه بالقوه، عرضه در گردش ثابت نیست و می تواند در طول زمان تغییر کند زیرا کوین ها می توانند سوزانده شوند.

توسعه‌دهندگان ممکن است تعداد کوین‌ها یا توکن‌های در گردش در یک عرضه متمرکز را افزایش دهند. با یک ارز دیجیتال قابل استخراج، فعالیت های ماینینگ می تواند عرضه در گردش را افزایش دهد.

معیارهای پروژه

معیارهای پروژه رویکردی کیفی برای ارزیابی عملکرد یک ارز دیجیتال دارند. آنها بر روی عوامل داخلی و خارجی تمرکز می کنند، مانند هدف ارز دیجیتال و نحوه عملکرد پروژه ارز دیجیتال.

تجزیه و تحلیل پس زمینه

وب سایت های پروژه کریپتو لیستی از اعضای تیم خود را شامل می شود. بررسی دقیق پروفایل های تیم و سوابق آنها می تواند موفقیت احتمالی پروژه فعلی را روشن کند. تجربیات و دستاوردهای گذشته باید به خوبی مستند شده باشد و بینشی در مورد تیمی که برای دنبال کردن نقشه راه به آن اعتماد دارید ارائه دهد. همچنین می‌توانید به منظور ارزیابی اعتبار، حامیان یا مشاوران اولیه پروژه را در نظر بگیرید.

 

وایت پیپر

 وایت پیپر رمزنگاری

وایت پیپر کریپتو یک سند فنی است که هدف و عملیات پروژه را مشخص می کند. این مهمترین اسناد پروژه است و حداقل باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

راه حل های فناوری بلاک چین

از موارد برای ارز استفاده کنید

ویژگی ها و ارتقاء برنامه ریزی شده

اطلاعات مربوط به اقتصاد توکن و فروش

اطلاعات تیم

وایت پیپر را با دوز خوبی از شک و تردید بررسی کنید و مراقب نظرات شخص ثالث در مورد پروژه باشید.

اکثر شرکت‌ها – استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های تأسیس‌شده – اغلب یک وایت پیپر یا یادداشت اطلاعاتی دارند. این سند حاوی تمام اطلاعات مربوط به تیم، تاریخچه آنها، اهداف آینده شرکت و موارد دیگر است. هنگام خواندن یکی از این اسناد، فقط به دنبال اطلاعات نباشید. جزئیات دقیق را نیز تجزیه و تحلیل کنید.

آیا سند حاوی اشتباهات املایی یا گرامری زیادی است؟ آیا طراحی ضعیفی به نظر می رسد یا به طور کلی، یک حس سایه به آن دارد؟ اگر چنین است، پس احتمالاً نمی خواهید در آن شرکت سرمایه گذاری کنید. اگر همه جزئیات کوچک خوب به نظر می رسند، پس می توانید به گوشت محتوا برسید.

خواندن وایت پیپر یا یادداشت اطلاعاتی به شما کمک می کند به سوالات مهم پروژه پاسخ دهید. مثلاً مشکلی که این تیم می خواهد حل کند چیست و چگونه این کار را انجام خواهد داد؟ چه برنامه هایی برای پروژه وجود دارد؟ پیشینه اعضای تیم چیست؟ آیا سرمایه گذار وجود دارد؟ اگر چنین است، سهام آنها در شرکت چیست و چقدر نفوذ دارند؟ در نهایت، پاسخ به همه این سوالات بر سرمایه گذاری شما تأثیر می گذارد. بنابراین، قبل از اینکه پول خود را پایین بیاورید، باید از آن مطلع شوید.

چگونه یک ارز دیجیتال را با استفاده از تحلیل بنیادی تجزیه و تحلیل کنیم؟

  در مورد بازار هدف و رقبا تحقیق کنید

درک نقش یک پروژه در یک بازار معین، بخش مهمی از تحلیل بنیادی است. هر پروژه خوب باید سعی کند مشکلی را در دنیا حل کند و آن مشکل بازار هدف دارد. آیا بازار هدف دسته ای از معتادان به قمار به دنبال ثروتمند شدن سریع هستند؟ اگر چنین است، سرمایه گذاری عاقلانه ای نیست.

با این حال، فرض کنید بازار هدف مردان و زنان 30 تا 55 ساله هستند که به محیط زیست اهمیت می دهند و می خواهند از انرژی های تجدیدپذیر حمایت کنند. به نظر می رسد بازار هدف بسیار باثبات تر و سالم تر با طول عمر باشد. پول شما با آن پروژه ایمن تر از پروژه ای است که طرح های سریع ثروتمند شدن را ترویج می کند.

پس از اینکه بازار هدف و نقش یک دارایی خاص را شناختید، باید رقبای آن را بررسی کنید. کدام پروژه مزیت بیشتری نسبت به دیگری دارد؟ به جوامع مختلف، تیم‌ها و نقشه‌های راه شرکت‌های رقیب نگاهی بیندازید تا ببینید کدامیک از نظر شما بیشترین شانس موفقیت را دارد.

نقشه راه محصول

اکثر محصولات رمزنگاری دارای نقشه راه برای آینده هستند که جدول زمانی شبکه های آزمایشی، انتشار و ویژگی های جدید برنامه ریزی شده را نشان می دهد. نقشه راه باید طرحی واضح از تحولات آینده ارائه دهد. از نقشه راه برای اندازه گیری دستیابی به نقاط عطف استفاده کنید.

  توکنومیکس

توکنومیکس اقتصاد عرضه و تقاضای رمزی است. عرضه و تقاضا باعث افزایش ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال می شود. هر چه تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. نظریه Tokenomics همچنین شامل ساختار انگیزشی است که برای ایجاد انگیزه رفتار در شبکه استفاده می شود. Tokenomics به شما کمک می کند تا عرضه و تقاضای توکن را که در استخراج ارزش یک ارز دیجیتال مهم است، درک کنید. هر چه تقاضا بیشتر باشد، در دنیای واقعی یک توکن، کاربران بیشتری را جذب می کند.

مکانیسم های عرضه

یکی از معیارهایی که معامله گران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند مکانیسم های عرضه است. قانون عرضه و تقاضا بیان می کند که وقتی عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، قیمت در همه بازارها افزایش می یابد.

به عنوان مثال، اکثر دارندگان بیت کوین شرط بندی می کنند که به محض اتمام عرضه، قیمت به زودی افزایش می یابد. در حال حاضر 18.888 میلیون بیت کوین در گردش است و تنها 2.111 میلیون بیت کوین هنوز باید استخراج شود زیرا حداکثر عرضه 21 میلیون بیت کوین است. با توجه به اینکه روزانه 900 بیت کوین استخراج می شود، عرضه بیت کوین ظرف 6 سال تمام خواهد شد. قیمت BTC ممکن است به دلیل افزایش تقاضا افزایش یابد یا برعکس اگر عرضه افزایش یابد.

کاربرد یک توکن نشان دهنده نقشی است که می تواند ایفا کند. یک توکن با موارد استفاده در دنیای واقعی بیشتر ممکن است کاربران و توجه بیشتری را به خود جلب کند.

چه چیز دیگری برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال؟

تجزیه و تحلیل کمی برای ارائه یک دید کلی از معیارهای مالی به سرمایه گذاران با در نظر گرفتن عواملی که می توانند به صورت عددی اندازه گیری شوند عالی است. این به ویژه زمانی است که ارز دیجیتال یک بازار هدف با چنین طیف وسیعی از عوامل خارجی است که باید در نظر گرفته شود. گفته می شود، سیاست اجتماعی و رفتار کاربر می تواند به شدت بر مبانی کسب و کار پیرامون یک دارایی تأثیر بگذارد.

در مورد تیم تحقیق کنید

رمزارزها معمولا توسط تیمی از بنیانگذاران و توسعه دهندگان نرم افزار ایجاد می شوند که به ایجاد راه حل برای یک مشکل کمک می کنند. برای درک بهتر نحوه عملکرد یک پروژه، باید در مورد تجربه حرفه ای تیمی که پروژه را اجرا می کند تحقیق کنید.

این ممکن است شامل بررسی نمایه لینکدین برای اطلاع از پیشینه حرفه ای هر یک از کارکنان فنی یا رهبری و همچنین یادگیری در مورد پروژه های قبلی که اعضای تیم راه اندازی کرده اند باشد. همچنین، صفحه «درباره» در وب‌سایت هر ارز دیجیتال باید به وضوح بیان کند که چه کسی به ساخت پروژه کمک می‌کند و تخصص آنها چیست.

پرچم قرمز تیمی متشکل از بنیانگذاران یا توسعه دهندگان ناشناس است که هویت خود را به طور عمومی فاش نمی کنند، یا یک تیم بی تجربه که هیچ پروژه ای را در گذشته ساخته یا توسعه نداده است. یک استثنا از این قاعده، بنیانگذار ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است.

تحلیل بنیادین رمز ارز

محیط سیاسی اجتماعی

همه‌گیری کووید-19 به سرمایه‌گذاران طعم یک بحران واقعاً جهانی و تأثیر آن بر بازارهای مالی را چشید. با گسترش همه‌گیری، همه دارایی‌ها، از جمله ارزهای دیجیتال، در واقع فروخته شدند. بیت کوین بین 7 تا 13 مارس 2020 58 درصد سقوط کرد. این نگرش ریسک کردن، سرمایه گذاران را به فرار از دارایی های سوداگرانه سوق داد.

در پاسخ به این بحران، دولت‌ها در سراسر جهان تریلیون‌ها دلار بسته‌های محرک را تصویب کردند و کریپتو دوباره مورد توجه قرار گرفت. در شرایطی که بانک‌های مرکزی سیستم را با ارزهای فیات پر می‌کنند، سرمایه‌گذاران ممکن است به ارزهای دیجیتال به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و محافظ تورم روی بیاورند.

چارچوب‌های نظارتی نامشخص همچنین می‌تواند در بازارهای رمزنگاری تداخل ایجاد کند، زیرا ممنوعیت‌های ناگهانی کشورهایی مانند ترکیه و چین سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که دولت‌ها همچنان نظر خود را دارند.

رفتار کاربر

تحلیل بنیادی قرار است دیدی کلی به سرمایه گذاران بدهد. و رفتار کاربر یکی از دشوارترین عوامل برای ارزیابی است. رسانه‌های اجتماعی، جامعه رمزنگاری و بازاریابی، به طور کلی، همگی می‌توانند تأثیر عمده‌ای بر رفتار کاربران و شرکت‌کنندگان در بازار داشته باشند، اما پیش‌بینی اثرات آن دشوار است.

به هر حال، چند توییت از ایلان ماسک ممکن است زمینه ای از کوین های دوج و کوین های میم را ایجاد کند. به طور کلی، در نظر گرفتن فالوورها و تعامل یک شبکه نشان دهنده میزان تعهد کاربران به پروژه است.

سخن آخر

با افزایش تقاضای سازمانی برای رمزارزها، روش‌های سنتی ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال، قیمت‌های معاملاتی آن‌ها را توجیه می‌کنند. درک تحلیل بنیادی رمزارزها کمی متفاوت از بازارهای سنتی است، اما منابع موجود نیز در حال گسترش هستند. پلتفرم‌های مبادلاتی ، ربات‌های معاملات ارز دیجیتال و جوامع فعال، همگی به یک اکوسیستم شکوفا کمک می‌کنند.

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، مهم است که دقت لازم را انجام دهید. سرمایه‌گذارانی که تحقیقات و تحلیل‌های بنیادی دقیق انجام می‌دهند، می‌توانند سود زیادی در بازارهای ارزهای دیجیتال داشته باشند. اطلاعات و تحقیقات ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. بنابراین تکالیف خود را انجام دهید و سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه