جهش بزرگ به جلو به متاورس _ وب3

01-BI_WEB3_STACKPOLE_HERO
متاورس

جهش بزرگ به جلو به متاورس _ وب3

جهش بزرگ به جلو به متاورس _ وب3

ر سپتامبر 2017، جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس (بزرگترین شرکت بانک سرمایه گذاری آمریکا) بیت کوین را یک «کلاهبرداری» خواند.  دیمون گفت، پایان خوبی نخواهد داشت یکی قرار است فنا شود.»

اکنون، ثروتمندترین مشتریان این بانک می توانند در پلتفرم خود بانک در دارایی سرمایه گذاری کنند. تغییر چشمگیر جی.پی.مورگان  یک نقطه عطف مهم برای بیت کوین و همچنین ارزهای دیجیتال گسترده به عنوان یک طبقه دارایی است.

موسسات مالی مختلفی مانند جی.پی.مورگان ، چه در وال استریت و چه در دولت های بین المللی، از زمانی که بیت کوین (همراه با فناوری بلاک چین) برای اولین بار در 10 سال پیش به صحنه جهانی سقوط کرد، رابطه بسیار پیچیده ای با ارزهای دیجیتال به طور کلی داشته اند.

اما از آنجایی که امور مالی دیجیتال توسط همه‌گیری سرعت گرفته است، موسسات به طور فعال راه‌های جدیدی را برای درگیر شدن در فضای رمزنگاری کشف می‌کنند. این پذیرش نهادی نه تنها به نفع بیت‌کوین بلکه کل صنعت دارایی‌های رمزنگاری شده است و به شکستن موانع در سراسر جهان کمک کرده است.

به عنوان مثال، مورگان استنلی که بزرگترین واحد مدیریت ثروت کشور را با نزدیک به 5 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت و مشاوره دارد، محصولات بیت کوین را در پلتفرم خود برای سرمایه گذاران با ارزش خالص فوق العاده بالا ایجاد کرده است.

بانک ایالات متحده، که بخشی از U.S. Bancorp، پنجمین بانک بزرگ آمریکا است، یک محصول جدید نگهبانی ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. گلدمن ساکس و سایر بانک های وال استریت شروع به بررسی نحوه استفاده از بیت کوین به عنوان وثیقه برای وام های نقدی به موسسات کرده اند.

Who Really Owns the Metaverse 1024x576 1 1

فراتر از سرمایه گذاری و تجارت کریپتو، بانک آمریکا اخیرا گزارش تحقیقاتی بزرگی را منتشر کرده است که بیان می کند فرصتی عظیم در متاورس می بینند و این می تواند باعث پذیرش گسترده تر صنعت کریپتو شود. یکی از استراتژیست های برتر آنها گفت که او 10 سال پیش انتظار دارد.

اما از آنجایی که امور مالی دیجیتال توسط همه‌گیری سرعت گرفته است، موسسات به طور فعال راه‌های جدیدی را برای درگیر شدن در فضای رمزنگاری کشف می‌کنند. این پذیرش نهادی نه تنها به نفع بیت‌کوین بلکه کل صنعت دارایی‌های رمزنگاری شده است و به شکستن موانع در سراسر جهان کمک کرده است.

به طور خلاصه، بیت کوین، دارایی های رمزنگاری و فناوری های غیرمتمرکز (از جمله بلاک چین) بسیار بیشتر از منشاء مالی آن هستند و این در سراسر جهان آشکار می شود. در عوض، این در مورد یک اینترنت جدید و بهتر است که به نام Web3 شناخته می شود.

دارایی های دیجیتال و پروژه های Web3 به طور اساسی نحوه سرمایه گذاری، استراتژی مدل های کسب و کار و استقرار محصولات و خدمات را تغییر می دهند. این پروژه ها نه تنها تفکر سرمایه گذاران نهادی و حرفه ای را مختل کرده است، بلکه برندها و کارآفرینان جهانی را برای توسعه محصولات و خدمات جدید برای دنیای فیزیکی و مجازی ترغیب کرده است.

بلاک چین ستون فقرات Web3 است که ممکن است بعد از شبکه جهانی وب Web1.0 و اینترنت موبایل Web2.0 پلتفرم اصلی بعدی در محاسبات باشد. آماده است تا هر صنعت و عملکردی را متحول کند، از امور مالی و مراقبت های بهداشتی گرفته تا سرگرمی های رسانه ای و املاک و مستغلات، ایجاد تریلیون ها ارزش جدید – و تغییر شکل بنیادی جامعه.

 

b77839fc bcf0 4af0 b3fc 30094b68c776 1

بلاک چین: بلوک های سازنده یک متاورس قابل اعتماد

متاورس 30 سال پیش در رمان تصادف برفی اثر نیل استفنسون پیش‌بینی شد، جایی که افراد به‌عنوان آواتار در یک محیط مجازی با کیفیت بالا که روی عینک‌های ویژه نمایش داده می‌شود، تعامل می‌کنند. امروزه، فناوری‌های دیجیتال جدید مانند بلاک چین به تدریج به یکدیگر ملحق می‌شوند و بلوک‌های سازنده متاورس آینده را تشکیل می‌دهند، که می‌تواند نسل بعدی اینترنت با قابلیت انتقال هولوگرام‌های سه بعدی و موارد دیگر باشد.

با این حال، موانع بالقوه متعددی وجود دارد – از جنبه های فنی و اقتصادی گرفته تا جنبه های سیاسی، امنیتی و بسیاری دیگر – ما باید برای هموار کردن راه فراجهان بر آنها غلبه کنیم. از منظر محاسبات ابری، اکثر اجزای پلتفرم متاورس باید بر روی یک محیط ابری امن اجرا شوند، که اعتماد صفر را اعمال می‌کند و نوآوری‌های زنجیره بلوکی مانند محاسبات حفظ حریم خصوصی، ذخیره‌سازی غیرمتمرکز و هویت غیرمتمرکز را که در این سایت توضیح داده خواهد شد، در بر می‌گیرد.

با ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین، ارزهای دیجیتال و استفاده از آنها مورد توجه قرار گرفته است. توجه عمومی به دارایی‌های کریپتو نیز با این واقعیت جلب می‌شود که سال 2021 بزرگترین سال بلاک چین و کریپتو بوده است.

بیت کوین و اتریوم به بالاترین حد خود رسیدند، NFT ها از گمنامی به اخبار صفحه اول رسیدند، و ما شاهد نوآوری در فناوری، تزریق سرمایه و خرید نهادی از شرکت های بزرگ بیش از هر زمان دیگری بوده ایم. با این حال، چنین بحث های رمزنگاری صرفاً بخش کوچکی از سردرگمی در مورد بلاک چین و وب 3، نسل بعدی اینترنت است.

طرفداران وب 3 پیشنهاد می کنند که بلاک چین و ارزهای دیجیتال نقش کلیدی در آینده اینترنت که با تمرکززدایی مشخص می شود، ایفا خواهند کرد. برای آنها، این فرصتی است که جهان را تغییر می دهد تا نسخه بهتری از اینترنت بسازند و آن را از فناوری های بزرگ مانند فیس بوک و آمازون دور کنند.

در همان زمان، Web3 با واکنش‌های شدیدی مواجه شده است، عمدتاً از سوی صداهایی که اساساً نسبت به رمزارز به عنوان یک کل شک دارند. آیا Web3 آینده است یا کلاهبرداری… یا هر دو؟

واقعیت این است که تعریف وب 3 دشوار است، بسیاری از افراد بلاک چین را با بیت کوین اشتباه می گیرند و ادغام بلاک چین و وب 3 ایده نوپایی است که با ترکیبی از هیاهو، خوش بینی، سردرگمی، نبردهای الهیاتی و حدس و گمان محض عرضه می شود. همانطور که جان اولیور مجری برنامه تلویزیونی می گوید، این مفاهیم در مورد هر چیزی است که شما در مورد پول نمی دانید همراه با هر چیزی که در مورد رایانه نمی دانید.

اصطلاح متاورس برای اولین بار در سال 1992 در کتاب سقوط برفی توسط نیل استفنسون ابداع شد. بیت کوین، یک ارز الکترونیکی غیرمتمرکز همتا به همتا، در سال 2008 به عنوان اولین و در حال حاضر محبوب ترین ارز رمزنگاری شده ظاهر شد. همانطور که در مورد بسیاری از “اصطلاحات فنی” وجود دارد، حروف بزرگ در جریان است.

در این مقالات، ما از متاورس به عنوان مفهوم کلان مبتنی بر واقعیت مجازی جانشین اینترنت و متاورس به عنوان یک اصطلاح کلی بسیار شبیه به گفتن «جهان مجازی که در تئوری، هر کسی می‌تواند ایجاد کند» استفاده می‌کنیم. ما از بیت کوین برای توصیف مفهوم یا کل شبکه بیت کوین و از بیت کوین برای توصیف ارز استفاده می کنیم.

ما این مقاله را گردآوری کرده‌ایم تا به خوانندگان اطلاعاتی جامع و عمیق در مورد چگونگی تولید و ساخت فراجهان Web3 در سراسر جهان ارائه دهیم. ما به موارد استفاده ای می پردازیم که بر وجود ما تأثیر می گذارد – هنر، بانکداری، بازی، پرداخت، تجارت، موسیقی، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر. هدف آن ارائه راهنمای دقیقی است که ایده های پیچیده و سریع در پشت بلاک چین و Web3 را در یک راهنمای مرجع به راحتی قابل هضم تقطیر می کند و نشان می دهد که واقعاً چه چیزی در زیر سرپوش می گذرد.

وینستون ما
سرمایه گذار، وکیل، نویسنده و استاد کمکی در اقتصاد دیجیتال جهانی است. او یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت CloudTree Ventures است، یک شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز در مرحله اولیه رشد که به شرکت های سرگرمی تعاملی قدرت می بخشد.
او در حال حاضر رئیس هیئت مدیره MCAA در فهرست نزدک، یک SPAC فناوری اروپایی، یکی از اعضای هیئت مشاور Capgemini، و یک استاد کمکی در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه