طلا به بالاترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید

تحلیل طلا
تحلیل کامودیتی ها

طلا به بالاترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید

 طلا به بالاترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید

(17 مارس 2023 ساعت 02:34 عصر به وقت شرقی)

قیمت طلا به بالاترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید زیرا بحران بانکی ایالات متحده پناهگاه های امن را توصیه می کند.

طلا به بالاترین حد در 11 ماه گذشته رسید و از چنگال قیمت 1900 دلاری اواسط خارج شد و به سمت هدف بلندمدت 2000 دلاری گاوهای شمش رفت، زیرا بحران بانکی ایالات متحده سرمایه گذاران بیشتری را به سمت پناهگاه های امن سوق داد.

طلا به بالاترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید
طلا به بالاترین حد خود در 11 ماه گذشته رسید

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA گفت: «بازگشت نگرانی بانک ها باعث افزایش شدید قیمت طلا می شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا به ریسک‌های کلان کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و به نظر می‌رسد که طیف گسترده‌ای از انتظارات باید بیشتر برای شمش مثبت باشد.

قرارداد آتی طلا در ماه آوریل در Comex نیویورک به 1973.50 دلار در هر اونس رسید که 50.50 دلار یا 2.6 درصد افزایش یافت. بالاترین جلسه 1980.50 دلار بود که بالاترین میزان از 1985.10 دلار ثبت شده در 19 آوریل 2022 بود. در هفته، طلای آوریل 106.30 دلار یا 5.7 درصد افزایش یافت.

قیمت لحظه ای طلا که برخی معامله گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می کنند، تا ساعت 13:55 به وقت شرقی (17:55 به وقت گرینویچ) به 1973.92 دلار رسید که 54.37 دلار یا 2.8 درصد افزایش یافت. بالاترین قیمت طلای نقدی 1975.24 دلار بود که بالاترین قیمت در 11 ماه گذشته را نیز به ثبت رساند.

سونیل کومار دیکسیت (Sunil Kumar Dixit) نویسنده نمودار گفت: نمودارهای طلای نقطه ای نشان می دهد که تا زمانی که حرکت فعلی حفظ شود، آزمایش 2000 دلار امکان پذیر است.

Dixit، استراتژیست فنی ارشد در SKCharting، گفت: “افزایش جنون آمیز امروز طلا نشان می دهد که با ادامه رشد و گسترش بحران اعتباری بانکی، افراد بیشتری به طلا به عنوان پناهگاه امن و ذخیره ارزش روی می آورند.” از این نقطه به بعد، تا زمانی که قیمت‌ها بالای 1960 دلار باقی بماند، می‌توانیم شاهد تداوم حرکت برای رسیدن به سد روانی 2000 دلار باشیم.

آخرین باری که طلا به بالای 2000 دلار رسید، در مارس 2022 بود که به 2070.29 دلار رسید که تقریباً با رکورد 2072.90 در اوت 2020 مطابقت داشت، داده های Investing.com نشان می دهد.

قیمت طلا از زمانی که یک هفته پیش بحران بانکی در ایالات متحده آغاز شد و با تصاحب دو وام دهنده متوسط – بانک سیلیکون ولی و بانک امضا – توسط فدرال بیمه سپرده گذاری، در حال کاهش بوده است، زیرا سپرده گذاران میلیاردها دلار را پس از ترس از آنها جدا کردند.

پرداخت بدهی آنها دره سیلیکون در 24 ساعت گذشته برای محافظت از ورشکستگی اقدام کرد. بانک سوم به نام فرست ریپابلیک نیز با وجود دریافت 30 میلیارد دلار نقدینگی از کنسرسیومی از بانک ها با مشکل مواجه است.

در جاهای دیگر، بحران بانکی به اروپا سرایت کرده است، به طوری که Credit Suisse Group (NYSE:CS)، یکی از نام‌های برجسته در بانکداری سرمایه‌گذاری جهانی، باید از بانک مرکزی سوئیس کمک بگیرد.

افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو همچنین منجر به این نگرانی شده است که اقتصاد ایالات متحده ممکن است در رکود عمیق قرار گیرد.

مویا از OANDA گفت: هر راهی که اکنون بانک مرکزی برود می تواند برای طلا یک موهبت باشد.

«اگر فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره پایان دهد، این باید برای طلا صعودی باشد زیرا یک سقف کوتاه مدت برای دلار ایجاد می کند. اگر ثابت شود که تورم چسبنده‌تر است و فدرال رزرو مجبور به از سرگیری انقباضات شود، ضربه بزرگی به اقتصاد وارد می‌کند و جریان‌های امن زیادی برای طلا ایجاد می‌کند.

او گفت که طلا می تواند در حدود 1950 دلار باشد و منجر به تصمیم بعدی فدرال رزرو برای نرخ در 22 مارس شود، و افزود که وال استریت ممکن است پس از آن کنترل بهتری در مورد رکود بد آمریکا داشته باشد. وی افزود: «با ورود اقتصاد به رکود، جریان های امن به طلا باید ثابت باشد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه