6 توصیه ناپلئون هیل _ بیندیشید و ثروتمند شوید

Successful-Person
هوش مالی

6 توصیه ناپلئون هیل _ بیندیشید و ثروتمند شوید

6 توصیه ناپلئون هیل _ ارتباط تفکر با ثروت

 

 (به انگلیسی: Napoleon Hill)
ناپلئون هیل متولد(۱۸۸۳ اکتبر ۲۶–۸ نوامبر ۱۹۷۰) نویسنده آمریکایی که یکی از پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت شخصی بود. یکی از معروف‌ترین آثار او، بیندیشید و ثروتمند شوید، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است.

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، ناپلئون هیل که در سال 1937 میلادی منتشر شده است، تجربه بیش از پانصد مرد ثروتمند را منتقل می کند که از صفر شروع کردند و در ازای ثروت چیزی جز افکار، ایده ها و برنامه های سازمان یافته نداشتند.

در این کتاب شما کل فلسفه پول‌سازی را دارید، درست همانطور که از دستاوردهای واقعی موفق‌ترین مردان شناخته شده برای مردم آمریکا در طول پنجاه سال گذشته سازماندهی شده است. توضیح می دهد که چه کاری باید انجام شود، همچنین، چگونه آن را انجام دهید!

این فرمول معروف موفقیت شخصی اندرو کارنگی را توصیف می کند که به وسیله آن او صدها میلیون دلار برای خود جمع کرد و از مردانی که راز خود را به آنها آموخته بود، تعداد زیادی میلیونر ایجاد نمود.

بیندیشید و ثروتمند شوید

شاید شما به همه چیزهایی که در کتاب یافت می شود نیاز نداشته باشید و ما خلاصه این کتاب را برای شما ارایه خواهیم داد – هیچ یک از پانصد مردی که از روی تجربیات آنها نوشته شده است نیازی نداشته باشد – اما ممکن است به یک ایده، برنامه یا پیشنهاد نیاز داشته باشید تا شما را به سمت هدفتان سوق دهد.

 

هر انسانی که به سن درک مقصود از پول می رسد آرزوی آن را دارد. آرزو کردن ثروت به ارمغان نمی آورد. اما آرزوی ثروت با حالتی که تبدیل به وسواس می شود، سپس برنامه ریزی راه ها و ابزارهای مشخص برای کسب ثروت و پشتوانه داشتن آن برنامه ها با پشتکار که شکست را به رسمیت نمی شناسد، ثروت می آورد.

روشی که می‌توان از طریق آن میل به ثروت را به معادل مالی خود تبدیل کرد، شامل شش مرحله معین و عملی است، یعنی:

اولین

مقدار دقیق پولی که می خواهید را در ذهن خود ثابت کنید. فقط گفتن “من پول زیادی می خواهم” کافی نیست. در مورد مقدار آن مشخص باشید. (دلیل روانشناختی برای قطعیت وجود دارد که در فصل بعدی توضیح داده خواهد شد.)

دومین

دقیقاً مشخص کنید که در ازای پولی که می خواهید چه چیزی را می خواهید بدهید. (هیچ واقعیتی به عنوان “چیزی برای هیچ” وجود ندارد.)

سوم

زمانی که قصد دارید پول مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید، تاریخ مشخصی را تعیین کنید.

چهارم

یک برنامه مشخص برای انجام خواسته خود ایجاد کنید و بلافاصله شروع کنید، خواه آماده باشید یا نه، این برنامه را عملی کنید.

پنجم

یک بیانیه واضح و مختصر از مقدار پولی که می‌خواهید به دست آورید بنویسید، محدودیت زمانی برای بدست آوردن آن را نام ببرید، آنچه را که قصد دارید در ازای آن پول بدهید، و برنامه‌ای را که از طریق آن قصد دارید آن را جمع آوری کنید به وضوح توضیح دهید.

ششم

بیانیه مکتوب خود را با صدای بلند بخوانید، دو بار در روز، یک بار درست قبل از بازنشستگی در شب و یک بار بعد از بیدار شدن در صبح. همانطور که می خوانید – ببینید و احساس کنید و باور کنید که در حال حاضر پول را در اختیار دارید.

 

مهم است که دستورالعمل های شرح داده شده در این شش مرحله را دنبال کنید. رعایت و پیروی از دستورالعمل های پاراگراف ششم بسیار مهم است. ممکن است شکایت کنید که غیرممکن است قبل از اینکه واقعاً پول داشته باشید، «خود را در اختیار داشته باشید». اینجاست که یک آرزوی سوزان به کمک شما می آید. اگر واقعاً آنقدر مشتاق پول هستید که میل شما یک وسواس باشد، در متقاعد کردن خود به دستیابی به آن مشکلی نخواهید داشت.

هدف این است که پول بخواهید و آنقدر مصمم شوید که آن را داشته باشید که خودتان را متقاعد کنید که آن را خواهید داشت.

 

فقط کسانی که «آگاه پول» می شوند، ثروت زیادی جمع می کنند.

فقط کسانی که «آگاه پول» می شوند، ثروت زیادی جمع می کنند. “آگاهی پول” به این معنی است که ذهن به قدری از میل به پول اشباع شده است که فرد می تواند خود را در اختیار خود ببیند.

برای افراد ناآشنا که اصول کار ذهن انسان را آموزش ندیده اند، این دستورالعمل ها ممکن است غیرعملی به نظر برسند. شاید برای همه کسانی که موفق به تشخیص درستی این شش مرحله نمی شوند مفید باشد، بدانند که اطلاعاتی که آنها منتقل می کنند از اندرو کارنگی دریافت شده است که به عنوان یک کارگر معمولی در کارخانه های فولاد شروع به کار کرد، اما علیرغم شروع متواضعانه خود موفق شد، تا این اصول به او ثروتی بیش از صد میلیون دلار بدهد.

شاید کمک بیشتری باشد که بدانیم شش مرحله توصیه شده در اینجا توسط توماس آ. ادیسون فقید به دقت مورد بررسی قرار گرفت، که مهر تایید خود را بر آنها گذاشت که نه تنها مراحل ضروری برای انباشت پول، بلکه برای رسیدن به هر هدف مشخص

این مراحل نیازی به “کار سخت” ندارند. آنها خواستار عدم فداکاری هستند. آنها نیازی ندارند که فرد مسخره یا زودباور شود. به کار بردن آنها نیاز به آموزش زیادی ندارد. اما اجرای موفقیت‌آمیز این شش مرحله نیاز به تخیل کافی دارد تا فرد بتواند ببیند و درک کند که انباشت پول را نمی‌توان به شانس، اقبال و شانس واگذار کرد.

 

باید درک کرد که همه کسانی که ثروت های بزرگی به دست آورده اند، قبل از به دست آوردن پول، ابتدا مقداری رویا، امید، آرزو، آرزو و برنامه ریزی انجام داده اند.

 

شما ممکن است همین جا بدانید که هرگز نمی توانید ثروتی در مقادیر زیاد داشته باشید، مگر اینکه بتوانید خود را در تب میل به پول قرار دهید و در واقع باور داشته باشید که آن را در اختیار خواهید داشت.​

نظرات (1)

  1. سامان

    عالی

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه