نحوه شناسایی سنتیمنت و سشن های معاملاتی در بازار فارکس

منصوره صادقی
اخرین بروزرسانی 14 اسفند 1402
0 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

سنتیمنت یا احساسات معامله‌گران (Trader Sentiment) نحوه شناسایی سنتیمنت و سشن های معاملاتی در بازار فارکس

بسیاری از معامله‌گران در بازار فارکس، علاوه بر اندازه‌گیری سطوح عرضه و تقاضا با استفاده از انواع مختلف روش‌های تحلیل تکنیکال، از تحلیل بنیادی نیز استفاده می‌کنند. تحلیل بنیادی بازار فارکس مجموعه‌ای از روش‌های تحلیلی است، که بر مطالعه تغییرات شرایط بنیادی اقتصاد، به عنوان محرک قیمت جفت ارزهای مختلف، متمرکز است. سنتیمنت بازار فارکس یک عنصر حیاتی برای معامله‌گران در تحلیل بنیادی آن‌ها از بازار است و به معامله‌گر فارکس دیدگاهی در مورد احساسات بازار در هر دو جهت آن ارائه می‌کند. همچنین برخی از شاخص‌های اقتصادی که می‌توانند جهت بازار را تحت تاثیر قرار دهند، در درک این سنتیمنت به معامله‌گر کمک می‌کنند.

سنتیمنت بازار یک عنصر روانشناختی است که تأثیر قابل‌توجهی بر معاملات بازار ارز دارد. سنتیمنت بازار به اندازه رویدادهای مهم ژئوپولتیک و اقتصادی، بر حرکات آتی قیمت و همچنین نوسانات (Volatility) یک جفت ارز تأثیرگذار است. همچنین، تحلیل دقیق سنتیمنت بازار، به معامله‌گر بازار فارکس کمک می‌کند تا در جهت سنتیمنت و حرکت کلی بازار وارد معاملات شود. همسویی با احساسات و حرکت بازار، به معامله‌گر یک مزیت مهم برای داشتن معاملات سودآور می‌دهد.

چرا و چگونه معامله‌گران از شاخص‌های سنتیمنت بازار استفاده می‌کنند؟

یک روش رایج برای تحلیل سنتیمنت بازار فارکس، بررسی دقیق داده‌های مرتبط با موقعیت‌های معاملاتی است که نشان می‌دهد چند درصد تراکنش‌ها منجر به شکل‌گیری یک موقعیت معاملاتی خاص در یک جفت ارز شده‌ و چه نوع معامله‌گرانی به این موقعیت معاملاتی وارد شده‌اند. به عنوان مثال، شرایطی را در نظر بگیرید که ۹۰۰ معامله‌گر با حجم بالا در جفت ارز EURUSD معامله خرید باز کرده‌اند، در حالی که فقط ۱۰۰ معامله‌گر خرد، معامله فروش در این جفت ارز دارند.

در این حالت شاخص فرضی درصد معاملات خرید در برابر فروش، عدد ۹۰ درصد را به نفع معامله خرید نشان می‌دهد. همچنین این داده‌ها نشان‌ می‌دهد، کلیه موقعیت‌های  خرید، توسط معامله‌گران با حجم بالا که عموماً معامله‌گران حرفه‌ای‌تری محسوب می‌شوند، گرفته شده است. لذا احتمال اینکه این معامله‌گران جهت سنتیمنت بازار را دقیق‌تر تشخیص دهند، بالاتر است.

صرافی تبدیل

نظریه ۹۵ درصدی

اگر چند صباحی در دنیای معامله‌گری فعالیت کرده باشید حتماً این جمله زیاد به گوشتان خورده که ۹۵٪ تریدرها ضررده هستند و در بازار پوزیشن اشتباه می‌گیرند. البته اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر در مورد آن نظر دهیم، ۷۰ -۸۰ درصد تریدر‌ها پوزیشن اشتباه می‌گیرند که منجر به ضررشان می‌شود. این جمله شما را به فکر ایده‌ای نمی‌اندازد؟

در همین جای کار شاید شما فکری خبیثانه به ذهنتان آمده باشد : اگر ۸۰ درصد افراد در بازار‌ها اشتباه کنند و من مخالف آن‌ها عمل کنم، من برنده خواهم بود. پس اگر شما بدانید همه این تریدرهای ناشی که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد را شامل می‌شوند، کجا در پوزیشن خرید هستند، فقط کافی است شما بفروشید

پس ایده بهتر این است که شما مخالف آن‌ها عمل کنید!

البته مشکلی که در این نظریه وجود دارد این است که آمار پوزیشن‌های تریدر‌ها را تقریباً هیچ نهادی ندارد و اگر شخصی همچین ادعایی کند، دروغ گفته است. اما راه‌های میانبر و غیر رسمی‌ای وجود دارد که بتوان از این تکنیک بهره برد.

چگونه از تحلیل سنتیمنتال استفاده کنیم؟

ما در اینجا به شما برای شناسای ستنیمنت بازار فارکس سایت myfxbook.com را معرفی می نماییم. که در ویدیو درس 1 قسمت اول می توانید آن را مشاهده نمایید.

 

سشن های معاملاتی : 

سشن های معاملاتی

سیشن های (نشست های) معاملاتی تاثیر زیادی بر معاملات شما در بازارهای فارکس دارد. اینکه شما بدانید که ساعت معاملاتی آمریکا و یا انگلیس دقیقا کی باز می شود در راهبرد معاملات شما نقش بسزایی خواهد داشت. ساعت های این مقاله به وقت تهران تنظیم شده است. اگر در این خصوص تجربه ای دارید حتما در انتها با ما در میان بگذارید.

اهداف یادگیری

سنتیمنت بازار چیست ؟ چگونه به آسانی سنتیمنت جفت ارزها ، کامودیتی ها و... را شناسایی نماییم؟
سشن معاملاتی چیست ؟ چه کاربردی دارند؟ از کدام مرجع معتبر سشن ها را پیدا کنیم؟

پیشنیازها

  • بدون نیاز

مخاطب هدف

  • دانشجویان و معامله گران بازار فارکس

برنامه تحصیلی

1 درس5 دقیقه

آشنایی با سایت Myfxbook.com و Market24hclock.com

پیش نویس درس00:00

اساتید دوره

منصوره صادقی

0/5
7 دوره
0 دیدگاه
2 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

رایگان
سطح
مبتدی
مدت زمان 5 دقیقه
تعداد درس
1 درس
موضوع
زبان
انگلیسی
اعتبار ثبت نام: مادام العمر

دسته های دوره

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه