چگونه ذهن ثروتمند بوجود می آید؟

ذهن ثروتمند
هوش مالی

چگونه ذهن ثروتمند بوجود می آید؟

چگونه ذهن ثروتمند بوجود می آید؟

 

موارد جذابی که در این مقاله می خوانید :

يادم افتاد وقتي بچه بودم پدرم از سر كار كه مي‌آمد كنار ميز ناهارخوري مي‌نشست روزنامه را باز مي‌كرد و يك‌راست سراغ قسمت بورس و سهام مي‌رفت بعد هم روزنامه را محكم روي ميز مي‌كوبيد و مي‌گفت لعنت به اين سهام سپس مي‌نشست و نيم ساعت تمام بد و بيراه نثار سيستم بورس مي‌كرد و تمام سيستم را زير سؤال مي‌برد بعد هم مي‌گفت آدم اگر پس اندازش را روي دستگاه‌هاي شرط‌بندي لاس‌وگاس سرمايه‌گذاري كند بهتر پول در مي‌آورد و اين ماجرا هر روز تكرار مي‌شد.

خب حالا به اهميت برنامه‌ريزي كلامي پي برديد تعجبي نداشت كه من هرگز نمي‌توانستم در بازار بورس و سهام موفقيت برسم من براي شكست در بازار بورس و سهام برنامه‌ريزي شده بودم تا به طور ناخودآگاه سهام اشتباهي را انتخاب كنند با قيمت نامناسب و در زمان نامناسب… اما چرا خوب معلوم است تا تلقينات ضمير ناخودآگاهم را كه مرتباً جمله اين بازار بورس لعنتي اين را تكرار مي‌كردم عملي كنم…..

مقدمه :

يكي از مهم‌ترين حقيقت‌هاي زندگي اين است كه ما در دنيايي تك بعدي زندگي نمي‌كنيم. ما در این دنیا دست‌كم در چهار بعد يا چهار سطح زندگی می کنیم، اين چهارسطح عبارتند از دنياي فيزيكي، دنياي ذهني، دنياي عاطفي و البته دنياي روحي آن چه بيشتر مردم از درك آن عاجزند اين است كه لايه فيزيكي شما نسخه قابل رويت و مشهود سه لايه ديگر است .

بيايد براش مثالي بزنيم فرض كنيد نامه‌اي را در صفحه كامپيوترتان تايپ كرده‌ايد حالا دكمه پرینت را فشار مي‌دهيد اين نامه رو كاغذ چاپ شده و از پرينتر بيرون مي‌آيد شما به برگه نگاه مي‌كنيد و باورنكردني است يك اشتباه چاپي!!! كاري كه انجام مي‌دهيد اين است پاك کن را برمي‌داريد و غلط را پاك مي‌كنيد سپس دوباره دكمه پرینت را فشار مي‌دهيد و دوباره همان اشتباه قبلي واي خداي من چطور ممكن است شما همين الان آن را پاك كرديد.

 

چرا لازم است ذهن ثروتمند داشته باشیم ؟

ذهن ثروتمند

اين بارکاغذ را عوض می نمایید  و دكمه پرينت را فشار مي‌دهيد ولي دوباره روز از نو روزي از نو همان حرف ظاهر مي‌شود امكان ندارد فرياد مي‌كشيد و هاج و واج مي مانيد چطور چنين چيزي امكان دارد اينجا چه خبر است آيا من ديوانه شده‌ام ؟؟

نه ، شما ديوانه نشده‌ايد واقعيت اين است كه مشكل را نمي‌توان در نسخه چاپي يا همان دنياي فيزيكي خودمان برطرف كرد. اين مشكل فقط از طريق برنامه يعني لايه‌هاي دروني يعني دنياي روحي عاطفي و ذهني حل مي‌شود پول، ثروت، سلامتي، بيماري، وزن بدنتان و همه اينها همگي نوعي نتیجه يا معلول هستند ما در دنيا علت و معلول‌هاي زندگي مي‌كنيم .

توجه كنيد دوستان، توجه!  قانون ثروت و پول و ثروت، سلامتي، بيماري، وزن بدنتان همگي اين نوعي نتيجه يا معلول هستند با هم تكرارمي‌كنيم قانون ثروت پول و ثروت سلامتي بيماري وزن بدنتان همگي نوعي نتيجه يا معلول هستند.

ما در دنيای علت و معلول زندگي مي‌كنيم:

آيا تا به حال شنيده‌ايد كسي بگويد بي‌پولي فقط يكي از مشكلات كوچك من است خب حالا اين يكي را ببينيد من مي‌گويم بي‌پولي هرگز و هرگز و هرگز يك مشكل نيست.

در واقع بي‌پولي يكي از علائمي است كه به شما نشان مي‌دهد پايين‌تر، يعني در لايه‌هاي درونی اوضاع از چه قرار است. بي‌پول يك معلول است ولي علت اصلي يا به عبارت ديگر ريشه آن در چيست؟ در نتيجه به اينجا مي‌رسيم كه تنها راه تغيير و تحول در دنياي بيروني اين است كه ابتدا دنياي دروني را متحول كنيد.

ذهن ثروتمند

فارغ از هر نتيجه‌اي كه بدست مي‌آوريد فقر و ثروت، خوب يا بد مثبت يا منفي به خاطر داشته باشيد دنياي بيرون انعكاس دنياي درون شماست اگر اوضاع در دنياي بيروني خوب پيش نمي‌رود علت آن است كه در دنياي دروني با مشكل مواجه شده‌ايد.

 عبارت‌پردازي ذهن ثروتمند :

كليد طلايي تغيير و تحول در همايش‌هاي ذهن ثروتمند از تكنيك‌هاي يادگيري سريع استفاده مي‌شود اين تكنيك‌ها به شما كمك مي‌كنند تا فرايند يادگيري تان را تسريع كرده و آنچه را كه مي‌آموزيد مدت طولاني‌تري به خاطر داشته باشيد كليد آن هم اين است كه خودتان را به طور فعال در فرايند يادگيري درگير كنيد يادتان بماند درگير كنيد .

روش ما تابع اين ضرب‌المثل قديمي است كه آنچه مي‌شنوي به فراموشي سپرده مي‌شود و آنچه مي‌بينيد به خاطر مي‌آوريد و آنچه را كه انجام مي‌دهيد با تمام وجود درك مي‌كنيد بنابراين من از شما مي‌خواهم در پايان هر بخش يعني وقتي به قسمت قانون‌هاي رسيديد با الهام از آنها يك عبارت مثبت و روحيه دهنده بسازيد سپس با انگشت سبابه به مغزتان اشاره كنيد و يك عبارت ديگر بسازيد اما منظور از عبارت پردازي چيست؟

ساده است منظور از عبارت‌پردازي بيان يك جمله مثبت و روحيه بخش است كه اغلب با صداي بلند گفته مي‌شود و گوينده بر آن تأكيد دارد چرا عبارت‌پردازي چنين ابزار مفيد و قدرتمندي به شمار مي‌آيد در اين دنيا همه چيز از انرژي ساخته شده اين انرژي به صورت انواع موج در قالب‌هاي مختلف جريان پيدا مي‌كند.

عبارتي كه شما خلق مي‌كنيد نيز امواج (ارتعاشات ) مخصوص خودش را دارد و اين عبارت را بلند بر زبان جاري كنيد انرژي آنها به تمام سلول‌هاي بدنتان انتقال پيدا مي‌كند و اگر در همين اثنا بدنتان را لمس كنيد مي‌توانيد فركانس منحصر به فرد اين امواج انرژي را با تمام وجود احساس كنيد اين عبارات نه تنها به جهان پيرامون پيام و انرژي ميفرستن بلكه اثرات قابل توجهي بر ضمير ناخودآگاه انسان دارند.

در تئوري فرق بين عبارت‌پردازي و تلقين بسيار جزيي است ولي در عمل اين تفاوت كوچك اثر سرنوشت‌سازي بر ضمير ناخودآگاه دارد تلقين يك جمله يا عبارت مثبت است كه به كمك آن خودتان را در حالي كه تمام و كمال به هدف مورد نظرتان رسيد تجسم مي‌كنيد.

اما عبارت‌پردازي  بنا به تعريف بيان يك هدف رسمي و به دنبال آن سلسله يه فعاليت‌هاي لازم براي رسيدن به هدف مذكور يا تطابق با وضعيتي ويژه است يك بار ديگه عبارت‌پردازي بنا به تعريف بيان يك هدف رسمي و به دنبال آن سلسله فعاليت‌هاي لازم براي رسيدن به هدف مذكور يا تطابق با وضعيتي ويژه است در تلقين كردن شما خودتون را طوري تصور مي‌كنيد كه گويي همين الان به هدفتان دست يافته‌ايم من از اين روش زياد خوشم نمي‌آيد چرا كه بر وقوع شرايطي تأكيد دارد كه هنوز اتفاق نيفتاده است به همين دليل مدام صداي آرام از درون به شما يادآوري مي‌كند كه اين رويايي بيش نيست و واقعيت چيز ديگري است .

ولي در عبارت‌پردازي اين‌طور نيست در واقع در عبارت‌پردازي تأكيد بر آن است كه ما براي انجام كار يا رسيدن به هدف خاصي مصمم هستيم بنابراين در عبارت‌پردازي ديگر از آن صداي اعتراض دروني خبري نيست چرا كه هدف را حاضر و آماده تصور نمي‌كنيم بلكه مي‌گوييم مي‌خواهيم با انجام سلسله مراتبي در آينده به اين جايگاه برسيم عبارت‌پردازي بنا به تعريف بيان يك هدف رسمي است و حاوي صورتي از انرژي است كه در جهان اطراف و در تمام سلول‌هاي بدن شما جاري مي‌شود.

كلمه ديگري كه در اين تعريف به چشم مي‌خورد كار و فعاليت است يعني شما بايد تمام كارها و فعاليت‌هاي لازم براي به حقيقت پيوستن هدفتان را انجام دهيد پيشنهاد من اين است كه عبارت مورد نظرتان را هر روز صبح و شب‌ها هنگام خواب با صداي بلند براي خودتان تكرار كنيد اگر در حالي كه جلوي آيينه ايستاده‌ايد عبارات را با خودتان است زمزمه كنيد فرايند يادگيري تسريع مي‌شود خوب حالا بايد اعتراف كنم خودم وقتي اولين بار اينها را شنيدم گفتم امكان ندارد اين ديگر خيلي مسخره و احساسي به نظر مي‌رسد.

ولي چون آن موقع ورشكسته بودم با خودم گفتم امتحانش كه ضرري ندارد اما حالا يك ثروتمند و واقعي هستم و اگر بگويم حالا با تمام وجود به آنها ايمان دارم نبايد تعجب كنيد در هر صورت من ترجيح مي‌دهم يك ثروتمند احساسي باشم تا يك ورشكسته منطقي شما چطور؟

اگر پاسختان مثبت است از شما مي‌خواهم دستتان را روي قلبتان بگذاريد و اين عبارات را زير لب تكرار كنيد دنياي درون من دنياي بيرون را بوجود مي‌آورد.

خوب انجام داديد معطل چي هستي انجامش بديد دستتون رو روي قلبتون بذاريد و همون‌جور كه كتاب مي‌گه با من تكرار كنيد دنياي درون من دنياي بيرون را بوجود مي‌آورد خب حالا دستتون رو روي مغزتون بگذاريد و بگوييد من يك ذهن ميليونر دارم تكرار كنيم من يك ذهن ميليونر دارم احساس جالبي به آدم دست مي‌ده اين‌طور نيست .

خوب حالا كه شما خوب بوديد و تكاليف تو هم انجام داديد ما هم از طرف سايت قانون جذب براي شما يك جايزه بسيار زيبا در نظر گرفتيم يك نسخه از كليه عباراتي كه در اين كتاب آمده رو براي شما جمع آوري كرديم و خيلي قشنگ شما مي‌تونيد اونا رو دانلود كنيد و وقتي مراجعه كنيد به اين سايت و احتمالاً وقتي كه اين دوره را خريداري كرديد و اين كتاب رو داريد مي‌گيريد اين فايل‌ها هم باهاش هستش و شما مي‌تونيد كه به اونا دسترسي داشته باشيد و خيلي راحت اين كلمه‌ها رو تكرار كنيد .

ذهنيت مالي چيست ؟

هر كدام از ما براي رسيدن به ثروت و موفقيت توانايي خاصي داريم اين توانايي‌ها را ذهنيت يا شم مالي شما كه در ضمير ناخودآگاه تان شكل گرفته است رقم مي‌زند و همين ذهنيت مالي است كه بيش از هر چيز و هر كس ديگري سرنوشت مالي شما را در زندگي تعيين مي‌كند.

و اما ذهنيت مالي چيست در مقام تشبيه مي‌توان ذهنيت مالي را به عنوان يك خانه در نظر گرفت در واقع خانه همان طرح و نقشه ويژه براي مكاني است كه مي‌خواهيد در آن سكونت كنيد به همين ترتيب ذهنيت مالي نيز برنامه و طرح شما در رابطه با مسائل مالي است خب حالا مي‌خواهم به شما يك فرمول بسيار بسيار مهم را معرفي كند اين فرمول تعيين‌كننده ميزان ثروت موفقيت و ساير واقعيت‌هاي زندگي شماست بسياري از اساتيد برجسته علوم انساني اين فرمول را پايه و اساس روش تدريس شغل قرار داده‌اند.

ذهن ثروتمند
picture of woman with euro and dollar bags.

ذهنيت مالي شما تركيبي از افكار، اعمال و احساساتتان است . ذهنيت يا شم مالي تركيبي از اطلاعات و الگوهايي است كه از گذشته تاكنون علي‌الخصوص در دوران كودكي‌تان آموخته يا تحت تأثير آنها قرار گرفته‌ايد منشأ اين اطلاعات و الگوهاي چه كساني بودند يا به عبا رت ديگر اين اطلاعات و الگوهاي از چه كساني صادر شده‌اند بله احتمالاً درست حدس زديد پدر مادر خواهر برادر دوستان شخصيت‌هاي معروف معلمان شخصيت‌هاي مذهبي رسانه‌ها و شرايط فرهنگي هر كدوم از اينها رو كه فكر كرده باشيد درست جواب چون.

حالا بياييد كمي بيشتر در در فرهنگ دقيق شويم مگر نه اين است كه بسياري از فرهنگ‌ها طرز تفكر و الگوهاي مخصوصي راجع به مسائل مالي دارند حال اينكه اين الگوها در ديگر فرهنگ‌ها كاملاً متفاوتند فكر مي‌كنيد آيا وقتي نوزاد از شكم مادرش بيرون مي‌آيد نسبت به مسائل مالي و ثروت الگوي فكري و نگرش خاص دارد يا اينكه به طور اكتسابي براي ياد گرفتن به اين مقولات آموزش مي‌بينند بله درست است هر كودك ياد مي‌گيرد كه در حوزه مسائل مالي چگونه بينديشد و عمل كند اين قاعده در من شما و يا هر كس ديگري نيز صدق مي‌كند.

شما ياد گرفته‌ايد، وقتي پاي مسائل مالي به ميان بيايد، چطور فكر كرده و چه عکس العملي از خودتان نشان بدهيد اين آموزه‌ها به الگوهاي فكري تبديل مي‌شوند كه به طور خودكار واكنش‌هاي شما درباره مسائل مالي را در تمام عمرتان تعيين مي‌كند مگر اينكه شما خودتان وارد عمل شويد و فايل ها مالي ذهنتان را دست‌كاري كرده و اصلاح نماييد.

خيلي خوب دقت كنيد ما در تمام ابعاد زندگي‌مان از جمله به لحاظ مالي عمدتاً به سه روش زير الگوبرداري كرده و با شرايط جديد خو مي‌گيريم اولين مورد الگوبرداري كلامي در دوران كودكي وقتي جوان‌تر بوديد به چه چيزهاي و گوش مي‌داديد الگوبرداري ديداري يا تقليد وقتي جوان بوديد چه چيزهايي را مي‌ديد عيد وقايع حساس در دوران جواني چه اتفاقاتي را تجربه كرده‌ايد .

اين سه بعد يادگيري و الگوبرداري در درك مفاهيم مختلف از اهميت بسياري برخوردارند پس بياييد هر كدام را جداگانه تجزيه و تحليل كنيم در قسمت دوم اين كتاب به شما ياد مي‌دهيم چگونه ذهنتان را براي رسيدن به ما فقير است و ثروت از نو برنامه‌ريزي كنيد .

 برنامه‌ريزي كلامي در ذهن ثروتمند

در دوران كودكي وقتي كم كم رشد مي‌كنه عقايدتان شكل مي‌گرفت درباره پول ثروت و افراد ثروتمند چه چيزهايي مي‌شنيديد آره يادتون هست همه ما اين ضرب‌المثل اين كه قراره بگم را شنيديم اين ضرب‌المثل و اين جمله‌ها بودند كه تو ذهن ما رفته‌اند.

به اين ضرب‌المثل و جمله‌هايي كه مي‌گم خوب گوش كنيد براتون آشنا نيست پول چرك كف دسته پولت رو براي روز مبادا نگه دار آقا هركي پول‌دارتر حريص‌تر آقاي ثروتمندان جنايت‌كارن پولدارا كثيف و نا برده رنج گنج ميسر نمي‌شه بابا پول كه علف خرس نيست.

ذهن فقیر

آقا پول با مذهب و معنويت اصلا نمي‌سازه… پول كه سلامتي نمياره مرد مؤمن پول هميشه حرف اول رو مي‌زنه پولدارا روز به روز پول‌دارتر ميشن و فقير روزبه‌روز بدبخت‌تر اي آقا اينكه تفريح از ما بهترون مال ما نيست و همه كه نمي‌تونن ثروتمند بشن و در آخر تريك مي‌خورديم و تير آخر ما بود اونجا بود كه اين جمله رو مي‌شنيديم ما از عهده اين چيزي كه بر نمي‌آيم .

در خانواده خود ما من هر وقت از پدرم پول مي‌خواستم فرياد مي‌كشيد كه فكر مي‌كني من رو گنج نشستم منم هميشه با شوخي جواب مي‌دادم اي كاش مي‌تونستم يه سر سوزن از دغل كمكت كنم سر سوزن نشد حداقل طرح سوزد ولي او هيچ وقت به اين شوخي‌هاي من مي‌خنديد .

نكته همين‌جاست همه اصطلاحاتي كه در دوران كودكي و جواني درباره پول و مسائل مالي به گوش شما خورده به عنوان بخشي از ذهنيت مالي در زمين ناخودآگاه شما باقي مي‌ماند و اين ذهنيت كنترل مالي زندگي شما را براي تمام عمر به دست خواهد گرفت برنامه‌ريزي كلامي يكي از ابزارهاي بي‌نهايت مهم و مؤثر است.

قانون ثروت خوب گوش كنيد! بچه‌ها قانون ثروت وقتي قرار است ضمير ناخودآگاه بين احساس عاطفي عميق و منطقي يكي را انتخاب كند بي‌شك هميشه احساس و عاطفه پيروز ميدان است دور وقتي قرار است ضمير ناخودآگاه بين احساس عاطفي عميق و منطقي کدام را انتخاب كند بي‌شك هميشه احساس و عاطفه پيروز ميدان است.

Untitledنن

در زندگي خودم بعد از يك شروع نسبتاً كند كارم رو غلتك افتاده ولي مشكل اينجا بود كه من هرگز در سرمايه‌گذاري‌ها هم سود نمي‌كردم شستم خبردار شد كه بايد جايي در ذهنيت مالي هم دنبال جواب مي‌گردم .

يادم افتاد وقتي بچه بودم پدرم از سر كار كه مي‌آمد كنار ميز ناهارخوري مي‌نشست روزنامه را باز مي‌كرد و يك‌راست سراغ قسمت بورس و سهام مي‌رفت بعد هم روزنامه را محكم روي ميز مي‌كوبيد و مي‌گفت لعنت به اين سهام سپس مي‌نشست و نيم ساعت تمام بد و بيراه نثار سيستم بورس مي‌كرد و تمام سيستم را زير سؤال مي‌برد بعد هم مي‌گفت آدم اگر پس اندازش را روي دستگاه‌هاي شرط‌بندي لاس‌وگاس سرمايه‌گذاري كند بهتر پول در مي‌آورد و اين ماجرا هر روز تكرار مي‌شد.

خب حالا به اهميت برنامه‌ريزي كلامي پي برديد تعجبي نداشت كه من هرگز نمي‌توانستم در بازار بورس و سهام موفقيت برسم من براي شكست در بازار بورس و سهام برنامه‌ريزي شده بودم تا به طور ناخودآگاه سهام اشتباهي را انتخاب كنند با قيمت نامناسب و در زمان نامناسب… اما چرا خوب معلوم است تا تلقينات ضمير ناخودآگاهم را كه مرتباً جمله اين بازار بورس لعنتي اين را تكرار مي‌كردم عملي كنم.

خوب تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه من زمين را كندم و به عمق باغچه ذهنيت مالي هم نفوذ كرده‌اند و اين علف‌هاي هرز را از بين بردم سپس تمام ميوه‌ها حاصل از اين ريشه‌ها معيوب را هم نابود كردم و فرداي آن روز ذهنيت مالي‌ام را اصلاح و آن را مجدداً برنامه‌ريزي نمودم اما نتيجه چه شد نتيجه اين بود كه سهام منتخب من غوغا كرد و موفقيت من در بازار بورس از آن روز تاكنون همچنان ادامه دارد .

به همين ترتيب برنامه‌ريزي‌هاي ضمير ناخودآگاه الگوهاي فكري شما را تعيين مي‌كنند افكار سرنوشت تصميمات را به همين ترتيب رقم مي‌زند و تصميمات و اقدامات مي‌انجامد و اين اقدامات هستند كه در نهايت به نتايج و دستاوردهاي منجر مي‌شوند براي ايجاد تغيير و تحول چهار فاكتور مهم وجود دارد همه آنها نيز براي اصلاح ذهنيت مالي شو شما و برنامه‌ريزي مجدد آن بي‌نهايت مهم و ضروري اند اما آنها ابزارهاي ساده ولي بي‌نهايت مهم و قدرتمند پس از آنها نترسيد.

اولين فاكتور لازم براي ايجاد تغيير و تحول آگاهی است پس چي شد اولين فاكتور لازم براي ايجاد تغيير و و تحول هوشياري اگر ندانيد مشكل از كجاست و نتوانيد آن را به درستي شناسايي كنيد چطوري مي‌خواهيد در صدد رفع مشکل برآييد؟؟

تی هارو اکر

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • نویسنده
  • قسمت
  • زبان
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه